joi, 11 februarie 2010

Uneori mă simt...stînjenită!

Eram la sală, acum cîteva zile şi pedalam pe o bicicletă. A venit şi s-a aşezat lîngă mine spunînd „Te ştiu de cîţiva ani, te mai vedem la meciuri cu microfonul în mînă (ceva mai demult), sau cu agenda, cum treceai şi mergeai să iei interviuri. Voi nu plătiţi intrare, nu? Şi staţi acolo...sus, nu?“. Zîmbetul lui, deşi sincer, m-a făcut să mă simt uşor stînjenită.

Da, nu plătim bilet. Da, stăm „acolo sus“. Acolo unde...uneori nu îmi place. Nici pe stadion. Şi nici la sală. Şi dacă la sală îmi mai pot permite să stau sus, între suporteri, pe stadion e mai complicat cu căile de acces. Nu vreau să vorbesc despre ce înseamnă presa la noi. Cu siguranţă vom vorbi la comentarii despre asta. Vreau doar să mă cunoaşteţi din acest unghi. Să ştiţi cum gîndesc şi cum simt. Să ştiţi că nu îmi place să văd colegi de breaslă care cad în extreme, indiferent de echipa cu care ţin.Şi pe care, nu am „voie/dreptul“ să îi judec. Nu sînt o „delicată“. E frumos şi la teatru, dar îmi place şi pe stadion sau într-o sală de sport în care se cîntă/scandează atît de frumos. Nu îmi cereţi însă, să îmi placă să aud în jurul meu înjurături, huiduieli, feţe încrîncenate. Indierent de locul în care stau să urmăresc un meci.

Mai spun, sau ştiţi deja? Uneori...mă simt...stînjenită!

PS: Citeam ieri, pe net un interviu cu Cristian Tabără, care spunea că s-a săturat de „jurnalismul de sentinţă“. Şi eu.

9 comentarii:

  1. In mare Meli...Unii vad un privilegiu sa intri la meci "moca". As vrea sa le spun celor care cred ca terminarea meciului la 23.00, sa pleci de la stadion la aproape 1 Am.. e un privilegiu. Apoi sa ajungi acs sau la redactie si sa trimiti materiale si poza inca 1-2 ore... sa fim seriosi.....
    In Brasov presa sportiva e chiar sportiva, mai putin unii care iau materiale si le semneaza..

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e Cosmin....asta chiar putini o stiu, ca dupa ce se termina un meci (cel putin unul de fotbal) si la o ora dupa meci...noi sintem inca acolo, in sala de conferinte, trimitind stiri, tocmai din dorinta ca cei care ne citesc sa nu afle dupa doua zile declaratiile de la final.

    Nu ma pling...insa, recunosc, pt a-mi cruta colegii care asteapta la 12 noaptea ca eu sa trimit cronica (si nu doar doua rinduri, cum dau de multe ori restul ziarelor), ma grabesc si poate imi mai scapa o greseala de exprimare.

    Imi asum asta, si nu am nicio problema daca sint corectata, insa toata viata am avut o problema cu TONUL folosit de cel care mi se adreseaza.

    Cei care ma citesc stiu bine la ce ma refer. Imi vine acum in minte greseala cu "echipa adversara"...in loc de "echipa adversa". De parca eu nu stiam cum e corect. :)

    In fine...sint de acord ca nu am scuze pt astfel de greseli, dar ma doare cind cineva ma ia peste picior. Dar asta e...oi fi eu mai "sensibilioasa", nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cosmin...cred tu stii cel mai bine, pentru ca noi nu am avut niciodata o problema cu a sta musai la masa presei. Mai ales la sala sporturilor. La fotbal nu prea ai de ales.

    Daca si eu sint un ziarist care merge cu o ora inainte sa isi ocupe locul (cum spunea un "fan" de-al meu)...chiar ca e de ris. Eu mai mereu ajung cu 5-10 minute inainte sa inceapa meciul. Asta in cazul in care nu aud cumva fluierul de inceput...cind sint pe hol. :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu este un privilegiu. Voi sunteti ziaristi si trebuie sa fiti acolo. Si nici cu statul la masa presei nu cred ca este o problema. Acum dragii mei eu stiu ca munca voastra nu este chiar floare la ureche dar faptul ca trebuie sa lucrezi noaptea tarziu sau sa stai in frig pe un stadion nu este o scuza.
    Presa scrie pentru cititori, nu cititorii citesc pentru presa. In Brasov inca mai ai ce citi. De exemplu in TEX Calin Pistea scrie niste editoriae foarte interesante. Cel de acum cateva zile" Zornait de rulmenti" a fost chiar excelent. Melania de de gresile de ortografie in general se rade. Tonul nu poate fi decat ironic. Insa si ironia trebuie sa fie cu bun simt. Eu stiu ce te deranjeaza pe tine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Puiu...dar nu a spus nimeni ca e o scuza. Greselile costa. In ORICE domeniu, deci...si in al nostru.

    Normal ca tu stii foarte bine ce ma deranjeaza pe mine, pentru ca esti deranjat de aceleasi lucruri. Cum am zis mai sus, nu ma derabjeaza sa fiu corectata, ma deranjeaza sa fiu jignita pentru greselile pe care le fac.

    Ovidiu Munteanu m-a facut atenta, intr-un comentariu la un material. Aparuse Adrian Cristea in loc de Andrei Cristea, sau invers, daca nu ma insel. NU a fost niciun fel de problema, i-am multumit ca a vazut si ca mi-a spus si asta a fost tot. Conteaza mult si cum spui. :)

    Si da, Calin are uneori editoriale interesante, dar dupa parerea mea ar fi mai frumoase daca ar fi scrise mai ...simplu daca vrei. Calin este un ziarist bun...e din "garda veche". Era de ceva timp in presa, atunci cind am intrat eu...in 98.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu-mi amintesc cand te-am facut atenta la acel material, sper doar ca am spus-o asa cum trebuie, pe un "ton" corect.
    Melania, daca pot sa te rog ceva: de cateva zile tot lucrez la o statistica despre jucatori, antrenori, club, meciuri, ai/ale echipei FC Brasov in perioada 2000-2010, mai precis incepand cu campionatul 2000-2001. De cateva zile tot caut pe net detalii despre sezonul acesta, 2000-2001, dar nu am gasit mai nimic, ar fi singurul despre care nu am gasit mare lucru. Crezi ca ai putea sa ma ajuti tu cu cateva detalii, te rog frumos. Fac lucrul asta pt ca ma pasioneaza detaliile, statistica, pe de-o parte, iar pe de alta parte luna viitoare se implinesc 10 ani de cand merg regulat la meciuri pe Tineretului, si vreau sa scriu, pe inceput un articol, iar apoi sper sf campionatului (care sper sa ne aduca o calificare in Eurupe League) ma gandeam la ceva mai amplu. Nu ar fi frumos ca acest deceniu, care a inceput in 2001 cu o calificare in UEFA, sa se termine tot cu o calificare in Europa League?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ovidiu, personal nu am acele date, dar cu mare drag te ajut altfel. Il voi suna pe nea Dan, care este o adevarata enciclopedie si el imi va da ce am nevoie. Ia numarul meu de telefon de la Cosmin...sau si mai bine, treci luni sau marti sau cind vrei tu pe la redactie si te pun in legatura cu Dan Vintila. E bine asa? :)Oricum, daca nu are nea Dan...o sa imi intreb eu colegii de la mediafax, poate ma ajuta ei cumva. Vedem noi.

    Si daaaa, tonul a fost unul normal.Stai linistit. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Gata! Nu se mai poate asa! Fratilor hai sa facem o sedinta si sa hotaram un lucru: sa postam la un singur articol ca am ametit trecand de la unul la altul. Citim toate articolele scrise de Melania si postam doar la unul singur. Cine posteaza primul alege. O rugam pe Melania sa scrie unul (cateva propozitii acolo) si-l luam pe ala de reper fix. Si pe urma om vedea..

    RăspundețiȘtergere
  9. Mersi mult Melania, insa am mai "corobait" prin revistele mele vechi si am gasit acele reviste (program de meci) care se dadeau prin 2000, 2001 inainte de meciuri si am gasit acolo meciurile, marcatorii si tot ce aveam nevoie. Daca voi avea timp zilele astea o sa le scanez frumos, poate mai sunt si alti iubitori ai fotbalului brasovean care ar fi dornici sa vada cum arata un program de meci, atunci.

    RăspundețiȘtergere